#ChodźDoKina! – startuje akcja „Kino to emocje”

Już 4 września rusza ogólnopolska kampania społeczna z udziałem gwiazd

Widzowie kochają kino – wskazują na to zarówno badania opinii, jak i rosnąca z roku na rok liczba sprzedawanych biletów. Choć lockdown nieco zachwiał tą statystyką, kina w całej Polsce są już ponownie otwarte. Aby przypomnieć o tym widzom, już 4 września rusza kampania społeczna „Kino to Emocje”, w ramach której duże sieci oraz kina studyjne i lokalne  wspierane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, po raz pierwszy w historii będą wspólnie zachęcać do powrotu przed duży ekran. W kinach, telewizji i internecie będzie można zobaczyć emocjonalne spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną dlaczego warto znów wybrać się na seans. Wsparcia kampanii udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producentów.

Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów[1]. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.

Tęskniąc za emocjami

W obliczu pandemii i trudnej sytuacji, w której znalazły się kina, polska branża kinowa zwarła szyki, by wyjść naprzeciw rodzimym kinomanom. Kampania „Kino to emocje” wystartuje już 4 września w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą pełne emocji spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, za pośrednictwem których aktorzy przypomną widzom o wyjątkowej roli kina.

Oprócz emisji spotów, przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.

Bezprecedensowa akcja

„Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce. Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producentów. Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

– W 2020 roku, do tej pory świetnie rozwijająca się, branża kinematograficzna stanęła w obliczu bardzo trudnej sytuacji z powodu trwającego 3 miesiące lockdownu, ale także jego skutków, które będziemy odczuwać przez najbliższe miesiące. To czas, w którym zjednoczeni – artyści, producenci, dystrybutorzy, kina – powinniśmy dołożyć starań, by zachęcić widzów do powrotu do kin. Pierwszym krokiem jest kampania KINO TO EMOCJE, dzięki której pragniemy przypomnieć widzom, jakie znaczenie w naszym życiu ma kino. Bo przecież żadna kanapa i platforma streamingowa nie zapewnią nam takich emocji jak ciemna sala kinowa, zatem #CHODŹDO KINAA zatem #ChodźDoKina!

– prezeska Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Marlena Gabryszewska

www.chodzdokina.pl

[1] http://boxoffice-bozg.pl/nowy-rekord-frekwencji-w-2019-roku-sprzedano-ponad-60-mln-biletow-w-polskich-kinach/