KINO TO EMOCJE

Przedstawiciele bran偶y kinowej wsp贸lnie zach臋caj膮: #Chod藕DoKina!

Ju偶 4 wrze艣nia rusza og贸lnopolska kampania spo艂eczna 鈥濳ino to emocje鈥. W ramach projektu, kt贸ry ma zach臋ci膰 do powrotu do kin, widzowie zobacz膮 pe艂ne emocji spoty z udzia艂em Joanny Kulig i Marcina Doroci艅skiego, w kt贸rych aktorzy przypomn膮 o wyj膮tkowej roli kina. Kampania, kt贸rej patronem jest Polski Instytut Sztuki Filmowej, jest inicjatyw膮 Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina, w kt贸rego sk艂ad wchodz膮: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina studyjne i lokalne z ca艂ej Polski. Wsparcia udzielili tak偶e: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajowa Izba Producent贸w Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producent贸w.

 

Ogl膮danie film贸w na du偶ym ekranie cieszy si臋 ogromn膮 popularno艣ci膮, co potwierdzaj膮 liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln bilet贸w . 2020 rok zapowiada艂 si臋 podobnie, jednak pandemia i czasowe zamkni臋cie kin, uniemo偶liwi艂y pobicie kolejnego rekordu.

Aby przypomnie膰, jak wa偶n膮 rol臋 pe艂ni kino, ca艂a bran偶a zjednoczy艂a si臋, czego wynikiem jest kampania 鈥濳ino to emocje鈥, kt贸ra wystartuje ju偶 4 wrze艣nia w kinach, telewizji i internecie. G艂贸wnym elementem kampanii b臋d膮 spoty z udzia艂em Joanny Kulig i Marcina Doroci艅skiego.

Opr贸cz emisji spot贸w, przewidziano tak偶e szereg dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych, m.in. aktywno艣ci z aktorkami i aktorami za po艣rednictwem ich kana艂贸w. Wszystkie elementy 艂膮czy膰 b臋dzie wsp贸lny hasztag: #Chod藕DoKina.

鈥濳ino to emocje鈥 to wyj膮tkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednocz膮 si臋 we wsp贸lnej akcji. W kampani臋 zaanga偶owa艂o si臋 Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina , w kt贸rego sk艂ad wchodz膮: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w ca艂ej Polsce. Projekt wsp贸艂finansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili tak偶e: Krajowa Izba Producent贸w Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producent贸w.

– Wyj膮tkowe w tej kampanii jest to, 偶e ca艂a bran偶a m贸wi jednym, wsp贸lnym g艂osem: Chod藕 do kina! Wspieraj膮 nas w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, producenci, tw贸rcy i wykonawcy. Okres pandemii pokaza艂, jak wa偶ne s膮 kina dla naszej to偶samo艣ci. To w kinach najlepiej brzmi膮 emocje filmu, to tutaj buduje on swoj膮 histori臋 na kolejne lata. To tak偶e dla widowni w kinie i wra偶e艅, wi膮偶膮cych si臋 z kinowymi seansami, producenci, tw贸rcy i aktorzy tworz膮 dzie艂a, kt贸re wchodz膮 do panteonu kultury. A widzowie nie musz膮 ju偶 za nimi t臋skni膰. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce – podkre艣la Joanna Kot艂owska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

Autorem konceptu kreatywnego kampanii i scenariuszy film贸w jest agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Spoty wyre偶yserowa艂 Marek Dawid, a za ich produkcj臋 odpowiada Polska Gildia Producent贸w. Dzia艂ania PR realizuje Monday 鈥 agencja komunikacji zintegrowanej. Patronami medialnymi kampanii s膮: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

www.chodzdokina.pl

Opr贸cz emisji spot贸w, przewidziano tak偶e szereg dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych, m.in. aktywno艣ci z aktorkami i aktorami za po艣rednictwem ich kana艂贸w. Wszystkie elementy 艂膮czy wsp贸lny hasztag: #Chod藕DoKina.