Ruszyła kampania „Powrót do kin studyjnych”!

Wystartowała ogólnopolska akcja pod tytułem „Powrót do kin studyjnych” organizowana przez Stowarzyszenie Kin Studyjnych, operatora sieci Kin Studyjnych i Lokalnych, przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Kina studyjne od lat pełnią istotną rolę w życiu kulturalnym Polaków – są miejscami poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale i wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne. 12 marca, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, została podjęta decyzja o zamknięciu instytucji kultury, w tym ponad 230 małych i średnich kin. Kina te nie trwały bezczynnie w trakcie lockdownu. Aby zachować kontakt z Widzami i wciąż realizować misję promocji kina artystycznego, Stowarzyszenie Kin Studyjnych będące od niedawna operatorem programu Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, powołało do życia największe wirtualne kino zrzeszające na jednej platformie kilkadziesiąt podmiotów. Dzięki MOJEeKINO.pl Widzowie mogli zaprosić swoje ulubione kino do domu i cieszyć się specjalnie wyselekcjonowanym repertuarem, którego próżno szukać na tradycyjnych platformach VOD. 

Ale doskonale wiemy, że prawdziwa magia kina kryje się w ciemnej sali kinowej. I czas, by tę magię odkryć na nowo. Odkryć w małych, przytulnych kinach studyjnych.

W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój kin studyjnych, świadczący o potrzebie ich istnienia. Niezmiennie wyróżniają się wyjątkową misją upowszechniania wysokiej kultury filmowej w szczególności polskiej i europejskiej oraz działaniami na rzecz młodej widowni i zapobieganiu wykluczeniu kulturowemu różnych grup społecznych, czy mieszkańców małych miejscowości. Bez nich, wiele polskich produkcji zostałoby pominiętych w procesie dystrybucji i nie trafiłoby do widzów. W tym miejscu można przywołać chociażby wyróżniony na Krakowskim Festiwalu Filmowym film „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej. Natomiast dystrybucja takich tytułów jak nagrodzona Oscarem „Ida” Pawła Pawlikowskiego (80% wyniku w kinach studyjnych), czy film „Baby Bump” Kuby Czekaja, uhonorowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji oraz rodzimych festiwalach w Gdyni i Koszalinie (95% wyniku w kinach studyjnych), ograniczyłaby się do pojedynczych pokazów w kinach sieciowych. 

Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym Widzom, którzy nie opuścili małych kin będących w potrzebie, okazując im swoje wsparcie i życzliwość w czasie lockdownu w przeróżny sposób – kupując vouchery do swoich ulubionych kin, korzystając z platformy MOJEeKINO.pl czy też wspierając akcję Kino TV. Kina istnieją dla Widzów i dzięki Widzom! I to właśnie dla naszych Widzów, mimo wakacji i obowiązującego reżimu sanitarnego, postanowiliśmy otworzyć nasze podwoje i wspólnie z Wami budować nową normalność. Czekając na kolejne ciekawe tytuły i wydarzenia w kinach, zapraszamy widzów do odwiedzenia ich ulubionych miejsc, by nadrobić zaległości z ostatnich miesięcy oraz przypomnieć sobie klasykę kina. Mamy nadzieję, że przygotowana przez nas humorystyczna kampania Powrót do kin studyjnych, odczaruje nieco trudy reżimu sanitarnego i pozwoli na nowo spotkać się nam w kinie! Bo na naszych Widzów czekamy z utęsknieniem! – mówi Marlena Gabryszewska, Prezeska Stowarzyszenia Kin Studyjnych.

W kampanię „Powrotu do kin studyjnych” zaangażowali się uznani polscy artyści, m.in. Marta Frej czy Andrzej Pągowski, którzy zaprojektowali dedykowane akcji plakaty. Powstały grafiki promujące wydarzenie, z bohaterami znanych każdemu klasyków światowej kinematografii, takich jak „Lśnienie” (reż. Stanley Kubrick, 1980), czy „Cast Away: Poza światem” (reż. Robert Zemeckis, 2000).

Ponadto, w wybranych kinach w całej Polsce, w dniach 24-26 lipca, widzowie będą mogli kupić bilety w promocyjnej cenie na specjalnie wyselekcjonowany repertuar filmowy – wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/649903202283998/. Gorąco zachęcamy do wybrania się do swojego lokalnego kina studyjnego, z tradycją, często kameralną małą salą, na seans, który na pewno zapadnie długo w pamięć.

Więcej informacji w oficjalnych kanałach komunikacji i mediach społecznościowych Stowarzyszenia Kin Studyjnych (https://stowarzyszeniekin.pl/) oraz poszczególnych kin.

Kampania realizowana przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. 

Materiały promocyjne do pobrania:

https://drive.google.com/drive/folders/10u4wZ_QUS6kQc2EBbfzGTORVN8IQM8xK?fbclid=IwAR2U3Sfh7wqyNyFIYE5almZBc3yjhcDsAgV8mc17IauTISgsvdaFp0y49Tc

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/12xkU-3Wt6wren_6KaibGMSOlrC2Z0IZc

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1Q24shO9pSccOyhBUCa_nTc50p-6w0O_O